PROGRAM REALIZOWANY JEST PRZEZ PANIĄ ANNĘ KLOC W KLASIE 3
DIAGNOZA
Główną ideą Programu jest zachęcenie uczniów klas I-III szkół podstawowych do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności fizycznej, kształtowania odpowiednich nawyków i postaw, w tym zwłaszcza dotyczących zdrowego stylu życia, a także podniesienie atrakcyjności zajęć, wzmocnienie roli nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego.
Istnieje realna potrzeba metodycznego i organizacyjnego wzmocnienia zajęć wychowania fizycznego w klasach I – III szkół podstawowych. W ponad 90% szkół, zajęcia WF w klasach I – III prowadzone są przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, w części nie dysponujących wystarczającą wiedzą w zakresie odpowiedniego kształtowania aktywności fizycznej. Także 90% zajęć pozalekcyjnych w ramach programu Szkolny Klub Sportowy kierowanych jest do innych niż uczniowie klas I-III grup wiekowych.
A to przecież w okresie wczesnoszkolnym, tak zwanym „złotym wieku szkolnym”, dzieci z dużą łatwością zdobywają nowe wiadomości i umiejętności, w tym także z zakresu wychowania fizycznego i sportu. Najczęściej w wieku 6 – 10 lat objawiają się talenty sportowe, a wrodzona, biologiczna skłonność do ruchu sprzyja wdrażaniu do treningu i do podejmowania bardziej systematycznego wysiłku.
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i współpracujący z nimi nauczyciele wychowania fizycznego zostaną zachęceni do udziału w programie, którego realizacja zaspokaja w dużej części zadania, które postawiono przed szkołami.
GŁÓWNE CELE
Głównymi celami stawianymi przed programem Mały Mistrz są:
stworzenie warunków do stymulowania i kształtowania nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci,
stworzenie warunków do poprawy sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia dzieci i młodzieży, w tym profilaktyka nadwagi i otyłości,
promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród dzieci i młodzieży,
promocja różnych sportów wśród dzieci,
wsparcie kadr pracujących z dziećmi i młodzieżą.