Zakleksowane przysłowia
Przedstawiamy kolejne działanie, które realizowali uczniowie klasy IV, w ramach Ogólnopolskiego Projektu „Polak ma essę”.
Na początku uczniowie próbowali samodzielnie stworzyć definicję słowa - przysłowie. Następnie zapoznali się z wyjaśnieniem słownikowym, dowiedzieli się, że nauka o przysłowiach to przysłowioznawstwo. Rozmawialiśmy również o tym, skąd wywodzą się polskie przysłowia, czego są świadectwem, w jakich sytuacjach używa się ich.
Po takim wstępie uczniowie przystąpili do realizacji zadań inspirowanych lekturą Jana Brzechwy. Podczas lekcji "kleksografii" w Akademii Pana Kleksa doszło do nieprzyjemnego zdarzenia. Otóż urwipołeć i nicpoń Alojzy Kukuryk znowu nawywijał. Chociaż nie chce się do tego przyznać, prawdopodobnie specjalnie rzucał kleksy, gdzie popadnie i zabrudził księgę przysłów. Adaś Niezgódka i szpak Mateusz próbowali ratować co się da, ale niestety nie udało im się. Uczniowie klasy IV musieli więc pomóc bohaterom wymazać wszystkie kleksy, podając prawidłową odpowiedź. Na koniec czwartoklasiści wykonali swoje kleksy wykazując się kreatywnością, talentem ale i wiedzą.
Wszyscy poradzili sobie bardzo dobrze z zadaniem i w nagrodę otrzymali... piegi Ambrożego Kleksa.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!